Współczesne realia prowadzenia działalności gospodarczej, bez względu na branżę, wymagają odpowiednich nakładów na promocję i reklamę. Podczas gdy marketing pozostaje sposobem docierania do szerszych mas potencjalnych klientów, podstawą przyciągania ludzi jest widoczność na mapach i w internetowych katalogach firm. Stanowi to najlepszą drogę wyjścia naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy nieraz dobierają produkt czy usługę pod względem ich dostępności geograficznej i nieraz bardzo wąskiej specjalizacji. Obecnie istnieje wiele portali i aplikacji, w których nasza firma może i powinna zaistnieć – które zatem należy wybrać i jak umieścić tam dane o naszej działalności

Google Maps

To usługa dzięki której możemy stworzyć wizytówkę naszej firmy i sprawić, że pojawi się ona wyżej w wynikach wyszukiwania. Google pozwala na wprowadzanie takich danych jak numer telefonu, adres strony internetowej, godziny otwarcia oraz zdjęcia firmy i oferowanych przez nią produktów. Firma zostaje również naniesiona na wirtualną mapę, co sprawia, że każdy zainteresowany może ją dokładnie zlokalizować i wyznaczyć trasę dotarcia do niej. Umieszczenie firmy w bazie Google Maps wymaga utworzenia profilu i uzupełnienie go o szereg informacji dotyczących tego w jakiej kategorii znajduje się nasza firma oraz szczegółów jej oferty. Większość opcji w tej usłudze jest bezpłatnych, natomiast za dodatkową opłatą można wzbogacić naszą wizytówkę o tzw. wirtualny spacer, który pozwoli klientom zajrzeć do naszej firmy bez wychodzenia z domu!

Google maps