Współczesne realia prowadzenia działalności gospodarczej, bez względu na branżę, wymagają odpowiednich nakładów na promocję i reklamę. Podczas gdy marketing pozostaje sposobem docierania do szerszych mas potencjalnych klientów, podstawą przyciągania ludzi jest widoczność na mapach i w internetowych katalogach firm. Stanowi to najlepszą drogę wyjścia naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy nieraz dobierają produkt czy usługę pod względem ich dostępności geograficznej i nieraz bardzo wąskiej specjalizacji. Obecnie istnieje wiele portali i aplikacji, w których nasza firma może i powinna zaistnieć – które zatem należy wybrać i jak umieścić tam dane o naszej działaności?

Google Maps

To usługa dzięki której możemy stworzyć wizytówkę naszej firmy i sprawić, że pojawi się ona wyżej w wynikach wyszukiwania. Google pozwala na wprowadzanie takich danych jak numer telefonu, adres strony internetowej, godziny otwarcia oraz zdjęcia firmy i oferowanych przez nią produktów. Firma zostaje również naniesiona na wirtualną mapę, co sprawia, że każdy zainteresowany może ją dokładnie zlokalizować i wyznaczyć trasę dotarcia do niej. Umieszczenie firmy w bazie Google Maps wymaga utworzenia profilu i uzupełnienie go o szereg informacji dotyczących tego w jakiej kategorii znajduje się nasza firma oraz szczegółów jej oferty. Większość opcji w tej usłudze jest bezpłatnych, natomiast za dodatkową opłatą można wzbogacić naszą wizytówkę o tzw. wirtualny spacer, który pozwoli klientom zajrzeć do naszej firmy bez wychodzenia z domu!

Zumi

Zumi było pierwszym tego typu portalem w Polsce. Należąca do serwisu Onet strona operuje na tzw. punktach użyteczności, które stanowią konkretne firmy i instytucje. Ich wyszukiwanie odbywa się poprzez sortowanie wyników względem odległości od wskazanej przez użytkownika lokalizacji. Zumi pozwala na wgląd w szczegółowa mapę zawierająca siatkę dróg oraz zdjęcia satelitarne, a także na wyznaczanie tras do konkretnych punktów. Umieszczenie firmy w tej bazie jest bezpłatne, jednak za pomocą kilku rozszerzonych, płatnych opcji możemy wyróżnić naszą działalność na tle wielu innych. Zumi pozwala na umieszczanie takich danych jak adresy e-mail, zdjęcia, filmy, KRS czy numer NIP.

Panorama firm

Istniejący od 1992 roku portal szczyci się baza opiewającą na 3 000 000 firm i 5 200 000 użytkowników odwiedzających stronę w ciągu miesiąca. Dane  zawarte w Panoramie firm pochodzą najczęściej z weryfikacji danych reklamodawców podczas kontaktów sprzedażowych, z porównywania z innymi bazami oraz od samych osób prowadzących działalność gospodarczą. W bazie tej można zamieścić informacje takie jak oferta, godziny otwarcia, dane o zatrudnieniu oraz kontakty do wybranych przez nas osób z firmy. Sprawna wyszukiwarka umożliwia odszukanie i zlokalizowanie każdej firmy na mapie.

Satelite photo

Funkcjonowanie firmy w przestrzenii internetowej to absolutna konieczność przy dzisiejszej konkurencji na rynku. Najlepiej zacząć od podstaw i postawić na sprawdzone metody takie jak umieszczanie danych o swojej działalności w wyżej wymienionych bazach oraz na spersonalizowanych  mapach fizycznych, co jest możliwe dzięki usługom Wydawnictwa Piętka.